Tuesday, December 4, 2012

stories.....

Assalamualaikum para pembaca (walaupun x ramai pun yg follow page aku ni..salam totap nk kena kasi hoke!!!)
Dah lama x apdet entry...so entry kali ni...DIpaksa dan TERpaksa di plotkan ye adik2 pembaca...kik3

PLOT 1 :- Interview
Alhamdulillah...aku dh nk hbiskan requirement courses utk masters degree aku ni, n juz tinggal nk siapkan thesis yg tah pape tu la pun..jdik..maka dgn itu, aku try la apply smula kt uitm (aku penah ngajar kt sana jap..nam bulan)...so..try je..ada rezeki adalah, xder nk wat mcm mana...kan kan kan....so 28hb aku dipanggil interbiu..jdik baliklah ke pahang..g la interbiu tu...alah...x dpt pun...tp 27hb tu...interbiu gak, post dlm UPM..yg ni lg la...ad-hoc ok..aku dtg nk submit form je...sekali dia interbiu tros...ceh..dah la pakai selipar jopun, jeans + shirt jek..pastu jwpannya adalah 100% confirm dpt keje tersebut...tetapi yg uitm tu...bukan main formal..sekali habuk pun xda...TETAPI....(bnyk lak tetapi kan !!!) =)...abah aku mcm x brape nk restu la kalo aku ikat contract dgn UPM tu..jadi maka dgn itu...dalam dok pening2 lalat nk cari duit..aku tawakal je lah..tp nampak dah gayanya...aku setelkan hal dgn HDC dlu..untung2 ikat contract dgn HDC je tahun depan...join program jdi speaker utk GO HALAL!....hehehe..insya-alla...mudah2han rezekinya di situ..selain membuat fardhu kifayah..menyampaikan ilmu halal kepada umum..semoga ada keberkatan....cewahhh...pandai lak ckp baik2 kan, ayat comey2...cissss...

PLOT 2 :- MUSIM DURIAN
Al kisahnya skang ni kan musim derian, dan aku yg dok sorang2 kt upm ni...nk cri geng mkn derian mmg la ramai..tp poket aku yg x brape nk ramai..so, balik utk interbiu dgn uitm haritu, aku pun buat la muka comel, ayat comel2, mintak abah yg belikan derian..pueh x pueh hati..sarapan derian, lunch derian, minum ptg derian, dinner derian, smbil tgok tv ni, angkot derian dgn parang depan tv..hebat x hebat...sehari tu aku mkn derian je...PUAS HATI KOT!! so the rest day..pandang derian pun dah nk muntah dah...hahahaha...muka abah pun nmpak puas je tgok aku smapi x mkn nasi sbb mkn durian sehari tuh!! Thanks abah!!.BTW, org dok hingap dgn durian creep...adik aku adelah beli sebijik...try la...hampeh sungguh rasanya..bek mkn durian original..xdo susah2 nk buat2 creep lg..haila...ape punya taste la org yg bleh mkn durian creep tuh...kami sekeluarga meng'banned' durian creep..hahahaha

PLOT 3 :- KATERINA DAN ADIK2
Bersempena musim cuti sekolah ini,disebabkan abah n ibu dah hbis jaman2 membawa anak2 berjalan, maka...aku dgn adik2 melancarkanlah aktiviti melancong sendiri..(alaaa...ktorng g tgok wayang kt starmall mentakab je la)...kang kalo nk bwak dorang..sorang xleh dok lame2 dlm wayang.sbb nk smoking..sorang lg..tempat sejuk, kerusi cushion, gelap..dia tido je...so..pergi ber3 suda...
Kami tgok KATERINA, ini adalah akibat aku punya obses dgn trilogy cite tu...so..hbis tiga2 lyn Katerina...aku mmg dah nk tgok cite tu..angah pun...adik lak..tgh lalok jiwa remaja mengenal erti cinta n sweet...dia pun lyn jugak..keh3...aku tau adik suka cite romentik2 tuh sbnrnya...remaja kan...
Katerina...best!! watak cate mmg kuat..i like pembawakan cate by Maya Karin..and Farid Kamil as Kasyah...alwez perfect..
Balik dri mentakab..dinner dgn abg besar, taufik!!!!...yay!! tenkiu sgt kt syg...sbb sudi jumpa abah n ibu, pastu x kesah belanja adik2 i mkn..i syg u lebih la...

PLOT 4 :- PULASAN MADU MAHA 2012
Alkisahnya aku ada beli 2 anak pokok pulasan madu kt maha 2012 bru2 ni..maka dgn itu..sepokok kasik kt cik abg fik, so dia tanam la kt umah dia kt nerek tuh..1 lagi aku kasi ibu...tetapi..malangnya, yg kt umah ktorng ni..tanah dah xder nk bercucuk tanam..jdi aku lancarkan jajahan tanah umah papa risya kt taman jengka mahkota tu utk tanam pulasan madu aku tuh..so aja aja fighting pkok2 pulasan...lumba hidup ye...sape punya la berbuah dulu..kik3..(masalahnya..pkok aku dlm polybag tepi tngga lg ni..fik punya at least dah transfer dri depan umah ke kwsan belakang umah...@_@)
Selain daripada itu...patik ada jugak membeli ROCKMELON ye...rega patik dpt..murah la kot...4bijik rm10...sbb 3 hari selepas itu..ibu patik ke maha jugak..katanya..org jual buah tersebut dgn rega 2bijik rm15...jdik..mahal bukan?? rockmelon ni buahnya kecik je..ala2 tembikai susu..tp kaler ijau..so..kalo nk tau buahnya manis ke x..kena la kupas dan rasa...hu3...ehh..xlah..nk tau rockmelon manis ke x..tgok web kt kulit dia..kalo coraknya halus2 dan web nya tebal...insya-allah manis la isinya..

PLOT 5 :- UNTUK SAAT INI
Millions of thanks utk encik taufik mustaffar. sehingga tidak terkata apa. cuma mengharapkan yg terbaik dari-NYA utk kita. terima kasih meyakinkan saya utk membuka kembali hati saya. walaupun ianya tidak akan mencintai awk sehebat cinta yang dulu, cuma kali ini saya lebih berhati2. biarpun awk selalu buat saya sakit hati dgn topik2 borak yg tah pape...kenkadang topik yg bersimpang siur itu, tp ianya buat saya rasa terisi. biarpun awk x konsisten, tp saya tahu jauh dalam hati awk..ada harapan di situ. saya tahu awk takut utk berkomitmen, begitu juga saya sbnrnya. saya tahu awk x suka saya tag2 awk kt wall fb awk..tp saya buat jugak.im sorry my dear. sampai satu ketika, bila awk diamkan diri mcm ni,without i notice the reason why..awk buat saya risau.jauhhhhh kt dalam hati ni, kalau awk buat mcm ni, saya rasa saya dah tak mampu nk jalan awk tahu tak.

No comments:

Post a Comment