Wednesday, December 12, 2012

:: 12.12.12 ::

suka tidak semestinya cinta, sayang tidak semestinya berpanjangan, berjaya tidak semesti selamanya, bahagia tidak semestinya tidak pernah berduka

Yang di atas, serta yang dibawah...bak kata seorang senior waktu melanjutkan pelajaran ijazah sarjana muda dahulu...

You come to love not by finding the perfect person, but by seeing an imperfect person perfectly. :-)
when i ask him for further explanation..he just simply said...EXPERIENCED WILL BE THE BEST EXPLANATION!!

Well...tatkala orang, orang-orangan, berorang2 memikirkan event apekah, sambutan seperti manakah...mahu pergi kemanakah pada tarikh yg kebanyakkan orang merasa ianya istimewa sekali...

dan aku, aku habiskan masa aku di fakulti, di bilik, berteman bunyi radio gerek dari telefon bimbit jenis SonyEricsson dgn rangkaian Putra.FM serta berkira2 utk menonton tayangan filem hindustan di rangkaian RTM TV2 pukul 10 mlm nti...

Janganlah pernah cuba membuka hati ini jika antara kalian itu tidak mampu untuk menjaga ia serukunnya..

Hah...inilah dia...alkisahnya...walaupun selepas setahun, aku masih mcm ni, cuma kalau yg hebat sket pasal aku ni...now aku tgh buat master study..dan abah telah mengurniakan aku sebuah kereta...KIA tau...walaupun modelnya adalah SEPHIA, bukan SPORTAGE mahupun FORTE (ayah aku x mampu..dia pun pakai kete seken ke u olss!!)

Tinjau2 kt halaman mukabuku, kwn2 kiri kanan meng'update' pic anak kecil masing2, ada yang show up pic majlis2 resepsi & e-Day (bahse org skang utk mjlis bertunang) tak kurang yang menjemput rakan2 ke majlis resepsi menggunakan aplikasi 'event' di facebook ittew...tp kt status aku...up status yg mentaram ikot suka hati hati aku je..aku punya rasa...sesedap rasa..walaupun ianya sekadar baris2 ayat tersirat..yang org2 membacanya tidak akan tahu maksud sebenarnya setiap baris kata itu..kata..ia takkan pernah sama dgn rasa..

Kisah kt bawah ni...sebuah kisah yang belum pun bermula..biarlah sesiapa pun yg bertandang, selagi belum ada sebuah lafaz keramat itu, maka kisah dibawah ini tidak akan pernah sekali2 wujud!!
Kisah 6 ni adalah kisah cedok dri entry 1.11.11 ---->

:: Kisah 6: null ::

En.X....if u were my destiny to sail this life together..will I always pray..Allah bless us...n will I always be on ur side together forever...

[sape en.X ni pun aku pun x pasti ye para pembaca...hahahaha....]

:: pegang tangan ku seeratnya, dunia ini berputar ligat, mengapa harus ada sesal, andainya tersungkur, tetap bersama ::

Kesekian aku wat closing sume2 kisah....dlm pada waktu ligat berputar2 smpai pening....aku dh nk masuk 24thun!!! (now dah 24 tahun..maka tahun depan tahun ke-25!!)dan kwn2 kiri kanan mendirikan rmah tangga..move a step...bertunang...aku??? hahahaha....mcm xder masa depan je dlm hal ni...

Bnyk yg aku lalu...buat aku jdi aku yg hari ini ye...aku study...xder lgsung msalah...fmly...alhamdulillah...ok je sume..tp cuma yg soal hati ni je yg mslah...hahaha....

Aku ni dlu jahat...ligat...tp aku dh taubat dah....xmo dh buat keje x elok tuh...sape yg x tobat lg tuh...meh aku nk bgtau...ehhh.....hati tenteram lepas taubat tau!!!...sume kputusan rasa ckup senang hati..sape yg ade buat salah tu..dgn Allah especially...mintak maaf cepat!!! =))....


Sedalam mana kita terluka, selama mana kita menutup pintu hati kita, sebanyak mana tempat kita bertapak, selautan mana manusia kita berjumpa, sejauh itu juga kita perlu habiskan janji kita dgn Allah selagi dia belum mengangkat nyawa pinjaman dari sepegang janji, secetek ilmu iman perlu lagi dicari, sehabis nyawa ibu bapa lagi kita perlu berbakti, sehabis nyawa mencari perjalanan hidup hakiki...

Duhai hati, sila bersabar dengan ketiadaan yang dia kurniakan, dengan kesunyian yang diberi, dengan ruang yang kadangkala sempit kadangakala lapang..

Duhai hati, hati-hatilah, dengan mainan dunia yang pasti lagi menanti
Duhai hati, berilah ruang, walaupun kau tahu pasti ada sebuah sakit lagi
Wahai hati....pasti ada sebuah akhir menanti
Cuma belum pasti kapan waktunya lagi...
Saat kembali yang semestinya dijanji...

Aku rela mati dari aku ditabur janji
Aku rela mati dari aku sakit hati
Aku rela mati dari aku dikhianati

:: i want to have love, and have all love in the world ::
:: caterinachalis ::
:: 12.12.12 ::

No comments:

Post a Comment