Saturday, April 30, 2011

~aku terpaksa lemparkan~

after I've made up again and over again a justification about thing that happened, happening n has been happens to myself...OMG!!!! All those are really birth another me with bad hearted creature...(agak2 stock boleh sumpah jdi mcm Medusa!!)

Plot 1 (memetik corak tulisan sis_fazi, ia sungguh menarik!!!)
Bias kah aku ini yang ingin mengenal sebenar2 hati dan budi seseorang itu sebelum aku memberikan mereka sebuah keputusan...ohh lelaki...kamu bisa bikin hati ini panasaran...tp kamu juga bisa bikin hati ini kepanasan.
Stock pertama aku jumpa, cinta pertama aku la kononya, tangan stock mcm garfu dgn sudu, aku ni mcm daging steak die kot...pantang lepa...merayap2...iya aku sayang, tp bukan itu yang aku cari, usahla menghalalkan apa yg haram utk kamu wahai sayangku. Aku doakan kesejahteraan dan kebahagiaan kamu..aku berikan kamu kemaafan aku itu.

Plot 2
Bias kah aku pabila aku membuat sedikit pengorbanan??? utk yang disayangi katanya. Ya, kamu lah yang berjaya membuka pintu hati ini setelah diats menutupnya rapat sekali. Tetapi, ibarat tiada panas yang akan sampai ke petang. jiwa aku, hidup aku, kau seksa aku. Sampai saat ini aku masih merasakannya. Bersama dgnmu aku belajar menukarbentukkan kasih, cinta, sayang kepada marah, maki dan dendamku. Sungguh manis kata2 mu sayang, sehingga aku terbuai, terpukau, coretan masa depan yang kau gubah utk kita, mmg indah, tetapi sayangku, sesungguhnya harapan yang kau gubah cantik itu, kau sendiri yang hancurkannya dengan parah sekali, dan hasilnya adalah aku kini dan juga aku di masa silammu sayang.utk aku bertemu mu mungkin suatu yang indah bgku, dan ini, kau sayangku, tak akan aku benarkan bumi ini menerimamu di hari mautmu.kerana cintaku, kasihku dan sayangku terlalu dalam utk mu suatu ketika dulu.Sayang, kau yang parahkannya.Terima kasih syg utk segalanya...

Plot 3
kasihku kpd kamu berteraskan tunjang paksaan. ku kira kau yang bersalah memberikan mu harapan palsu sayang. Harapan yang aku harapkan bisa menjadikan mimpi itu realiti, tidak seperti harapan yang diberi anjingan di atas td. Maharnya, aku terpaksa juga membayarnya dagn harga yang sama. Maha sungguh kata2 mu mencintaiku, maha sungguh kata2 mu itu mengatakan dirimu sudah aku tawan. Tapi ketelusanmu menjadi galang gantiku, bukan wang ringgit menjadi pujaan ku seperti yang kau taburkan kepadaku. Kesekian kali, aku perlu melepaskan, dari diriku ini kelak kelemasan.

tiba sebuah saat aku terjatuh lg, tetapi kali ini, aku terpasksa lemparkannya sejauh mungkin rasa itu, kerna kamu bukanlah utk ku...

Plot 4
Caranya menawanku! aku masih ingt lgi haruman paginya, minuman sarapannya, tabiatnya, 30 hari mengenal terlalu bnyk tentangmu. Tapi hatimu aku tahu berada di antara dua persimpangan. Begitu juga hati ini, yang berbelah bahagi. Maka aku lemparkan jauh perasaan itu, aku dorongkanmu sebagai sahabatku. Aku tahankan segala rasa, supaya aku tinggalkan kamu jauh2 di dalam kamus hidup aku yang aku pernah merasakan utk kamu.

Plot 5
Will of God. Aku tersentak sekali lg, dan utk ini, masih memikirkan maharnya utk ini. Rindu ya aku rindu, tp aku buangkan rindu yang mengalir itu bersama hembusan angin malam.Serampang dua mata lebih selesa utk keduanya, masing2 menarik tali lelayang masing, larikan supaya tidak bertaut. Masing2 memerlukan ruang. Ruang dan yg bisa memjadi penawar. Tetapi rasa itu, akan aku usaha lemparkannya jauh saujana mata memandang, bukan kerana aku menafikan hatiku, tetapi pengalaman membuat aku menjadi seteguh ini. Berhati2 rela dariku berdarah sekali lagi. Sepi mmg ku sepi, mengenal kamu ibarat memutar tonton layar rasa yang pernah sebelum ini,ia indah,tetapi kesudahannya parah, biarlah kita bermain serampang dua mata, bermain lelayang berjarak spaya tidak bertaut mata dan talinya, andai bertaut biar selamanya.

No comments:

Post a Comment